افغانستان

ساخت وبلاگ

اکرم اخپلواک، مشاور دو جریان مخالف اما پشتون!

تلکس شایعات 

تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۵    ۱۳۹۴/۱۱/۲۹

کد خبر: 112112

منبع:

نسخه چاپی

اکرم اخپلواک در کنار مشاوریت سیاسی غنی این بست را در دربار کرزی نیز به عهده دارد، عالیجناب هر شام به حضور کرزی مشرف شده و راست و همه معلومات دریافتی از ارگ را با وی شریک می سازد.

حاجی دین محمد جاسوس مشهور پاکستان و از دزدان و چاپلوسان سرشناس و معصوم استانکزی بی کفایت ترین وزیر دفاع نیز از حامیان و همراهان این... هستند.

این سه چهره... در تلاش واگذاری زمام امور را به شکل غیرمستقیم و کامل به کرزی زمامدار بدنام ترین کشور هستند.
اینها در تلاش ذهنیت سازی عذر خواهی غنی از کرزی هستند و همه تبلیغات رسانه ای را به نفع کرزی در همه گوشه و کنار تمویل و ترتیب می کنند.

در واقعیت این هر سه در کنار آنکه مهره هایی اساسی کرزی در نظام هستند از استخبارات منطقه نیز نمایندگی می کنند.

متاسفانه دین محمد دوست نزدیک شبکه حقانی نیز مشاور رییس جمهور است و پسرش نصرت الله ارسلا را به همکاری اخپلواک و استانکزی با قبول سهم آنان در پکتیا والی نموده است.

اخپلواک... ترین چهره حکومت کرزی و غنی است در کنار این مشکلات پابوسی و چاپلوسی آدم شدید فاسد از لحاظ مالی و اخلاقی هر دو است و چندین بار در حالت نشه شدید به بیمارستان انتقال داده شده است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


نظرات بینندگان:

>>>   وقتی شماها خود می گویید که مقامات و رهبران شما فاسد هستند پس چه انتظاری از من دارید که من این شکم پروران و غلامان را وطن فروش خطاب نکنم . من میدانم و می گویم . و شما نمیدانیم و انگشت اتهام را به سوی من نشانه می گیرید . من بازم بر سخن خود تاکید می ورزم که این وطن فروشان نمایندهگان جعلی افغانستان هستند . دوستان عزیز افغانستانی . قضاوت با شما است .
حبیب الله یوسفزی

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

- - , .

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 356 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 9:52

حمله نظامیان آمریکایی و افغانی بر شفاخانه میدان وردک

 

تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۶    ۱۳۹۴/۱۱/۲۹

کد خبر: 112113

منبع:

نسخه چاپی

در نتیجه عملیات نیروهای افغان، سه نفر در شفاخانه کمیته سوئد کشته شدند.

نیروهای امریکایی به همکاری نیروهای ویژه ارتش افغانستان بر یک شفاخانه در ولسوالی جلگی ولایت میدان وردک حمله کرده و 4 مریض روی تخت را کشته و داکتران و کارمندان شفاخانه را مورد ضرب و شتم و وسایل طبی شفاخانه را چور کردند.

اما کمیته سویدن برای افغانستان اعلام کرد شب گذشته در نتیجه عملیات نیروهای ویژه ارتش افغانستان در شفاخانه این کمیته در ولایت میدان وردک، سه نفر کشته شدند.

کمیته سویدن برای افغانستان سازمان توسعه‌ای است که در نزدیک به ۳۰ سال گذشته در بخش‌های آموزش، بهداشت و توسعه روستایی در این کشور فعالیت دارد.

صلاح الدین مومند مسوول رسانه‌های کمیته سویدن در افغانستان به بی‌بی‌سی گفت که این کمیته عملیات ارتش افغانستان را در شفاخانه این کمیته در ولسوالی دایمرداد ولایت میدان وردک تایید می‌کند.

او گفت که در نتیجه این عملیات، دو بیمار و یک همراه بیمار کشته شدند. به گفته وی، در این عملیات به کارمندان شفاخانه آسیبی نرسیده است.

اما آقای مومند می‌گوید کمیته سویدن در افغانستان، این حمله را محکوم کرده و آن را خلاف ارزش‌های حقوق بشری و کنوانسیون ژنو می‌داند.

کد (4)


نظرات بینندگان:

>>>   من خودر یک کارمند سابقه دار کمیته سویدن هستم کمیته سویدن در گزشته های افراد حزب اسلامی را کمک میکرد و از وقتی از هم پاشیدن طالبان طالبان را در مناطق تحت پوشش خود کمک میکنند. چند سال قبل طالبان بالای یک قطار موترهای کمیته سویدن حمله نمودند که ۴ ساعت بعد مکتوب رسمی معذرت خواهی طالبان به این دفتر رسید. تمام کارمندان سابقه دار این کمیته همه از افراد حزب اسلامی هستند که فعلآ هم در این کمیته ایفای وظیفه میکنند . نیروهای کماندو حتمآ طالبان را که تحت تداوی قرار داشتن را هدف قرار دادند.

>>>   قاتلین ملت افغانستان که هرروز مردم ما را بدستور استخبارات بیگانه قتل عام میکنند وسر میبرند هیچ رحمی حتی به طفل وزن ومرد پیر ما ندارند وظالمان انها را میکشند وداراییهای عامه را ومساجد ومکاتب وطن ما را به اتش میکشند هیچگونه مروت وترحم بمردم ملکی ما نمیکنند واشغال کشور ما را در نظر دارند بدین لحاظ حق تداوی در داخل کشور ما را ندارند نیرو های ویژه کشور ما کار خوب کرده اند وحق دارند در هر جا ومکانی که همین ترورستان استخباات بیگانه پنهان شده باشند بر انها حمله کنند ونابود شان کنند زنده وجاویدان باد نیرو های مسلح دلیر کشور ما نابود باد دشمنان کشور ومردم ما به هر نام ونشانی که باشند.

>>>   من به شدت این حمله را محکوم می کنم و ان را جنایت جنگی میخوانم . قبلا هم این رویداد در قندوز اتفاق افتاده بود و شفاه خانه را به رگبار بسته بودند . اردو چرسی یک موشت ارازل اوباش و دزد و غارتگران بیشی نیستند و هم چنین اشغالگران خونخوار صفت سالها است ملت افغانستان را با کمک غلامان خود به رگبار می گیرند . هلاک باد غلامان حلقه بگوش غرب .
حبیب الله یوسفزی

>>>   این کمیته خارجی ها برای کمک به مردم ما نیامده اینها کارهای خود شان را دنبال میکنند. ازین کمیته های جاسوسی غربی در افغانستان زیاد است که طالبان و تروریستها را کمک میکنند و یا به ترویج دین عیسوی فعالیت دارند.

>>>   هرعلتی هم داشته باشد تیرباران خودسرانه حیات جنگلی است ازینکه جنگ نیابتی جریان دارد هرکس مخالف خود را دشمن میداند و قتل دارد.
در قریه ما چندین نفر ثروتمند بنام کافر تیرباران شدچون به طالب پول نداده بودشایددرین شفاخانه هم کسی بخیل دیگری شده باشد.
وطندار

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

- - , .

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 273 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 9:52

بحران، از سوی آمریکا برنامه ریزی شده است

حمله یازده سپتامبر، بزرگ کردن اسامه بن لادن، بزرگ ساختن هیولایی به نام القاعده، یک نیاز تبلیغاتی، نیاز هژمونیک و نیاز سیطره طلبانه آمریکا برای رسیدن به اهدافش از آدرس کشوری به نام افغانستان بود 

تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۰    ۱۳۹۴/۱۱/۲۹

کد خبر: 112114

منبع:

نسخه چاپی

صلح، واژه ای است که مردم افغانستان سالها است در انتظار تحقق آن به سر می برند و سالها است که سیاستمداران کشور، مردم را با آن مشغول داشته اند. هم اکنون این واژه به طور جدی تر با حضور کشورهای چین، آمریکا و پاکستان به همراه افغانستان پیگیری می شود. با این وجود آیا بازهم صلح غیر واقعی خواهد بود یا با این نشست ها نتیجه ای ملموس خواهیم دید؟

موسی فریور استاد دانشگاه در برنامه «نگرش» گفت: تحولات چهارده سال گذشته افغانستان نشان می دهد که در کنفرانس بن، سنگ بنای افغانستان کج گذاشته شد. خارجی ها یا متولیان امور در پس پرده کنفرانس بن و معاهده بن، این سناریویی را که ما امروز شاهد آن هستیم ویکی پس از دیگری بر روی صحنه می آید، از همان آغاز ترسیم کرده بودند. آنها می خواستند که به بحران و تداوم جنگ در افغانستان وجود داشته باشد. آمریکا هم خواهان موجودیت، بقا و مشروعیت پایگاه های خود در افغانستان بود و به این هدف نیز دست یافت.

وی در خصوص دلیل کج گذاشته شدن اساس معاهده بن بیان کرد: آمریکا و جامعه بین المللی نمی خواست در آنجا یک کنفرانس جامع الاطراف دایر شود و قصد داشتند، گروه های مسلحی که در افغانستان وجود دارند و در امور افغانستان ذی دخل هستند، حذف شوند . حذف آنها تضمینی برای ادامه بحران و تداوم جنگ در افغانستان بود.

فریور جامعه کنونی افغانستان را مطابق با اهداف از پیش تعیین شده آمریکا دانسته و گفت: حمله یازده سپتامبر، بزرگ کردن اسامه بن لادن، بزرگ ساختن هیولایی به نام القاعده، یک نیاز تبلیغاتی و نیاز هژمونیک و نیاز سیطره طلبانه آمریکا برای رسیدن به اهدافش از آدرس کشوری به نام افغانستان بود. با امضای پیمان امنیتی در این دوره، اوضاع افغانستان به طرف بحرانی شدن هرچه بیشتر پیش رفت. با فرار جوانان از کشور میلیاردها دالر هم از افغانستان فرار کرد و با خروج میلیاردها دالر ضرر اقتصادی شدیدی به کشور وارد شد. علاوه بر آن جوانان هم خوراک ماهی و نهنگهای دریای یونان شدند. این شرایط همه بازتاب عجله ای است که برای امضای این پیمان به خرج داده شد. امروز متاسفانه نه یک پارلمان با مسوولیت داریم، نه یک جامعه مدنی خوب داریم و نه دولتمردان ما کوچکترین وقعی برای مردم قایل هستند تا بگویند چرا این خطای بزرگ تاریخی را مرتکب شدند.

استاد دانشگاه آمریکا را صادق برای صلح نمی داند ومی گوید: در پشت برگزاری نشست های بعدی که قرار است برای صلح برگزار شود، آمریکا است. حالا مشخص است که آمریکا اراده ای برای برقراری صلح در افغانستان ندارد. این نشست ها به بیراهه رفتن است و تجارت تلخ گذشته را تکرار کردن است. حضور نمایندگان طالبان، هم در این نشست با اختلافات و کشمکش هایی که آنها بین خود دارند، حلال مشکلات نخواهد بود. ملت افغانستان باید خود وارد صحنه شوند و خود، برای رفع مشکلات خود اقدام نمایند.

وی در خصوص جانب داری چین و آمریکا در نشست چهارجانبه گفت: در کنفرانس چهارجانبه، دو طرف از آن، دو قدرت بزرگ جهانی است. سیاسی ها و ارباب اقتدار ما فکر می کنند که در این کنفرانس، آمریکا و چین جانب افغانستان را می گیرند اما این بزرگترین اشتباه در فکر آنها است. تاریخ دیرینه روابط چین و پاکستان از بدو موجودیت روابطی پایدار و استراتژیک بوده است. با وجودی که مشکلاتی در روابط چین و جهان غرب وجود داشت اما تنها چیزی که چین و غرب را به هم نزدیک می کرد خطر اتحاد شوروی بود و چین به خاطر نجات از شر هژمونیزم اتحاد شوروی وقت، بیشتر خود را به جهان غرب نزدیک ساخت . چین از پاکستان هم در این منطقه حساس ژیوپولتیک استفاده کرد. بنابراین چین نمی تواند کمکی برای تحقق آرزوهای افغانستان باشد. در دو نشست قبلی هم مشخص شد که چین و آمریکا جانب داری از پاکستان می کنند.

کد (30)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

- - , .

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 271 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 9:52

نظری: سیاست قدرت های بزرگ، مماشات با طالبان

 

تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۵    ۱۳۹۴/۱۱/۲۸

کد خبر: 112049

منبع:

نسخه چاپی

سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرده است که در سال جدید، حداقل یازده هزار غیر نظامی در افغانستان کشته و زخمی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، داکتر لطیف نظری استاد دانشگاه گفت: با توجه به وضعیت امنیتی افغانستان، دسترسی به آمار قطعی و سالم و شفاف دشوار است اما از زوایه ای دیگر شاید اهداف دیگری پشت این اعلامیه ها و بیانیه هایی که سازمان ملل نشر می کند باشد.

وی افزود: سیاست های سازمان ملل در موارد زیادی تحت تاثیر راهبردهای قدرت های بزرگ قرار دارد. سیاست قدرت های بزرگ در حال حاضر مماشات با طالبان می باشد. حتی در مواردی تلاش می شود هم از درون و هم ازبیرون حکومت، نقش طالبان در ایجاد عملیات های انفجاری و تروریستی نادیده گرفته شود و یا تقلیل پیدا کند. بنابراین آمارهایی که اعلام می شود قطعا نمی تواند یک برآیند صحیح را برای مردم افغانستان در پی داشته باشد.

کد (30)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

- - , .

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 232 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 23:25

سربازان فرار را بر قرار ترجیح می دهند

والی هلمند پیوستن ارتش و نیروهای پولیس به مخالفان مسلح را امری معمول و مستدام و نامنقطع خوانده است و 65 سرباز به دشمن پیوسته را مصداق آورده است 

تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۹    ۱۳۹۴/۱۱/۲۸

کد خبر: 112050

منبع:

نسخه چاپی

درحالی که سربازان اردوی ملی در وضعیت نامناسبی از نظر روحی و معیشتی، از جمله تجهیزات و معاشات بسر می برند، طالبان همواره مجهز، مسلح، مرفه و دارای حمایات روانی از مزدوران داخلی، کشورهای همسایه و سردمداران غربی خود هستند.

حملات مهندسی شده و سازمان یافته مخالفان مسلح در جای جای افغانستان در قیاس با دفاع تنگدستانه و بی بضاعت اردوی ملی و نیز نرسیدن و یا دیر رسیدن کمک نظامی از مرکز، کفه هایی نابرابر از یک ترازو را به نمایش می گذارند که حتی گاهی کاملا نامتوازن می شوند.

از جمله حملات غیرانسانی تروریست ها بر سربازان جوان و بریدن سر آنان، محاصره های همه جانبه و طولانی مدت، مضیقه و دست بسته بودن در سلاح و مهمات جنگی بر روحیه سربازان اردوی ملی تاثیر نامطلوبی نهاده و بعضا آنان را به گروه دشمن سوق داده است.

در همین راستا، دراز کردن دست صلح و دوستی و برادری از سوی ارگ نشینان بسوی طالبان، برادر خواندن ایشان و تلاش برای وارد کردن شان در بدنه حکومت، گفتگوها و امتیازدهی به پاکستان برای رهایی طالبان زندانی و مواردی از این قبیل، شکاف مابین اردوی ملی و دولت وحدت ملی را بیش از پیش کرد.

این ها همه مقدمه ای بود برای رسیدن به نتیجه ای از قبل تعیین شده و مهر تایید نهادن بر افشاگری های والی هلمند تورن جنرال میرزاخان رحیمی که پیوستن ارتش و نیروهای پولیس به مخالفان مسلح را امری معمول و مستدام و نامنقطع خوانده است و 65 سرباز به دشمن پیوسته را مصداق آورده است.

در واقع در کشوری همچون افغانستان که داعیه دار آزادی بیان است، کمتر از آنچه که می نماید افشاگری به چشم می خورد و عموما آزادی بیان به رسانه ها، اپوزیسیون، افراد از کار برکنار شده یا معترضان به وضع موجود اطلاق و محدود می شود لذا...

لذا برعکس همه تبلیعات واهی، که آزادی بیان را در شفافیت عملکرد حکومت مرکزی و نهادهای وابسته به وی همچون ارتش، امنیت ملی، دادستانی کل و وزارتخانه ها می نماید چنین نیست و افشاگری هایی همچون پرده افکنی از زدوبندهای دولتمردان با مخالفان مسلح یا پیوستن مداوم پلیس و اردوی ملی به طالبان تبعاتی برای فرد دارد.

درحالی که وازرت دفاع از زبان دولت وزیری، سخنگوی خود این خبر را تکذیب کرده است و از معاش در اسرع وقت برای سربازان ملی خبر داده است اما برکسی پوشیده نیست که فساد و بی کفایتی در حکومت مرکزی، دلسردی برای افراد در ادارات جزء و رده های پایین به ارمغان داشته است و تداوم این روند نه به ضرر جنرال رحیمی که به ضرر عبدالله و اشرف غنی است.

کد (8)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

- - , .

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 276 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 23:25

حدیث روز: رحم کنید تا خدا برشما رحم کند

 

تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۱    ۱۳۹۴/۱۱/۲۸

کد خبر: 112051

منبع:

نسخه چاپی

مَنْ لَا یَرْحَمُ لَا یُرْحَمُ
کسی که رحم نمی کند بر او رحم نخواهد شد

إِنَّ الصِّدْقَ یَهْدِی إِلَى الْبِرِّ
قطعا راستی به سوی نیکی راهنمایی می کند

إِنَّ الْبِرَّ یَهْدِی إِلَى الْجَنَّةِ
قطعا نیکی به سوی بهشت راهنمایی می کند

إِنَّ الْکَذِبَ یَهْدِی إِلَى الْفُجُور
قطعا دروغ به سوی گناه راهنمایی می کند

إِنَّ الْفُجُورَ یَهْدِی إِلَى النَّار
قطعا گناه به سوی آتش (جهنم) راهنمایی می کند

گلچینی از احادیث پیامبر گرامی اسلام به نقل از بخاری و مسلم

کد (5)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

- - , .

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 254 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 23:25

دومین نشست مشورتی مدیریت منابع برگزار شد

 

تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۶    ۱۳۹۴/۱۱/۲۸

کد خبر: 112012

منبع:

نسخه چاپی

دومین نشست مشورتی برای آوردن تعدیلات در شماری از ماده های قانون معادن با حضور داوود شاه صبا وزیر معادن و محمد قربان حقجو رییس عمومی اداره حمایت از سرمایه گذاری افغانستان، نمایندگان وزارتخانه ها و اداره های دولتی، نمایندگان بخش خصوصی و استادن دانشگاه های کابل و پلی تکنیک، در مقر وزارت معادن برگزار شد.

به گزارش وزارت معادن، داوود شاه صبا وزیر معادن در سخنانی، اولین نشست مشورتی که هشت ماه پیش برگزار شده بود را، مفید و پر دستاورد دانست. او تاکید کرد که در نخستین نشست توافق شد که وزارت معادن روی 3 محور تمرکز کند.

به گفته‌ صبا، ایجاد چهارچوب مدیریتی، ظرفیت سازی و عملی سازی پروژه ها 3 محور اصلی فعالیت این وزارت خواهد بود. وزیر معادن تاکید کرد که نبود مدیریت درست در قراردادی های بین المللی بویژه پروژه مس عینک و حوزه آمو دریا سبب بروز مشکلات فراوانی شده است. وی همچنان از بخش خصوصی برای نپرداختن 10 میلیون دالر وام های شان به این وزارت، انتقاد می کند.

به گفته وی، ایجاد بازار بورس منرال ها در کشور، بهره برداری از کارخانه تولید سمنت جبل السراج تا 6 ماه آینده، بازرسی قراردادهای قبلی، ایجاد دستگاه تصفیه گاز در شبرغان در آینده نزدیک، بهره برداری پروژه تاپی تاسال 2020 از اولویت های کاری این وزارت هستند. وی همچنان آوردن تعدیل در قانون معادن را برای رشد این بخش حیاتی دانست. سپس، حاضران نشست ملاحظات شان را در مورد ماده های که طرح تعدیل آنها پیشنهاد شده بود ابراز کردند.

محمد قربان حقجو رییس عمومی اداره حمایه سرمایه گذاری افغانستان به خبرنگاران گفت: تعدیل شماری از ماده های قانون معادن در جذب سرمایه گذاری ها در این بخش موثر خواهد بود.

کد (14)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

- - , .

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 270 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 13:52

بصیرت ایدیولوژیک، جنایت می آفریند!

 

تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۷    ۱۳۹۴/۱۱/۲۸

کد خبر: 112013

منبع:

نسخه چاپی

جنایت و جنایت کار را نمی شود توجیه و یا مقایسه کرد. همچنان نمی توان یکی را بر دیگری ترجیح داد و یا هم یکی را بنابر مقایسه با دیگری تقبیح کرد! چون نفس جنایت غیر قابل بخشش و اغماض است.

تاریخ سیاسی بشر، بیشترین مقوله هایی چون ظلم، کشتار، تجاوز، جنایت، استعمار، فاشیزم، استشمار و استحمار را بارها تعریف و باز تعریف نموده است اما بهترین تعریف ها را تنها ملت هایی داشته اند که بصیرت ملی مبتنی بر بهبود را ایجاد و آن را فراتر از منافع و مرزهای ایدیولوژیک خویش قرار داده اند. بصیرت ملی زمانی شکل می گیرد که شاخصه های منافع ملی، وحدت ملی و هویت ملی با در نظرداشت بافت های اجتماعی، توزیع و دسترسی به منابع و رعایت اصل عدالت مشخص شوند.

قضاوت کنونی ما از اینکه که متجاوز است و که نیست بنابر عکس العمل های ما در برابر جنایت هایی است که به صورت فیزیکی با آنها روبرو بوده و یا هم قربانی آن بوده ایم اما از ساختار هایی (حتی علت هایی) که سبب این همه جنایت شده اند، تحلیل درست و حداقلی نیز نداریم. این وضعیت مردم را بیشتر به دسته ها تقسیم می کند و هر کسی به دفاع از خودش و گروهش بر می خیزد.

لازم است ما نخست به تعریف منافع ملی، هویت ملی و وحدت ملی بپردازیم تا حدود و ثغور قضاوت بر تجاوز، جنایت و استعمار را بهتر تعریف دهیم. و بهتر بدانیم و قضاوت کنیم که متجاوز کیست و جنایت کار،کیست؟؟ بیشتر نوشته ها درین دو روز در توجیه جنایت و یا هم مقایسه غیر عادلانه یک جنایت با جنایت دیگری نوشته می شود، گروهی می کوشند از جنایت تصویر مقایسوی بدهند و بگویند که فلان جنایت، جنایت کار ندارد و فلان کار جنایت نیست اما برای گروه مخالف خویش هرکارش را جنایت می شمارند.

ما فقط به یک نکته کمتر توجه کرده ایم که هرگاه بصیرت ایدیولوژیک از بصیرت انسانی بالا تر باشد، جنایت می آفریند و این جنایت غیرقابل توجیه می شود. حتی گاهگاهی ایدیولوژی چنان بر امور مسلط می شود که می تواند بر ضد ارزش های خودی نیز برخیزد!

عزیز رفیعی


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

- - , .

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 243 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 13:52

افتتاح اولین کتابخانه و نمایشگاه عکس سیار در بامیان

 

تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۶    ۱۳۹۴/۱۱/۲۸

کد خبر: 112014

منبع:

نسخه چاپی

اولین کتابخانه سیار و نمایشگاه عکس تحت عنوان یک گام و هزار لبخند در بامیان افتتاح شد.

به نقل زا دفتر مقام ولایت بامیان، حسینی، تنها با یک دوچرخه مدتی است که به کودکان روستاهای مرکز بامیان کتاب می رساند. وی بنیادی را نیز به نام کودکان ساخته است و اولین کتابخانه سیار و نمایشگاه عکس خود از بخش های مختلف فعالیت اش تحت عنوان یک گام و هزار لبخند را با حضور مسوولان اداره محلی بامیان افتتاح نمود.

وی می گوید: با 200 جلد کتاب شروع کرده است و حالا 3150 عنوان کتاب که عمدتا قصه و رمان است را در کتابخانه خود دارد.

محمد آصف مبلغ معاون مقام ولایت بامیان در برنامه افتتاح این کتابخانه از ابتکار، تلاش و همت وی در راستای ترویج فرهنگ کتاب خوانی قدردانی نمود. وی توسعه فرهنگی را از نیازهای مبرم و مهم شهری دانست که دو عنوان با افتخار و بین المللی را از خلاقیت و فرهنگ اش کسب نموده است.

معاون ولایت با آنکه مشکلات و نبود امکانات برای توسعه و زیرساخت های فرهنگی را از مشکلات در این راستا می داند اما از عزم و پیگیری مسوولان اداره محلی برای ترقی و توسعه این بخش نیز خبر داد. وی با اظهار امیدواری از وضع امنیتی از مردم خواست تا برای سازندگی، پیشرفت و ترقی با اداره محلی همکار باشند و نیز در این امر از حوصله و دقت کار گیرند.

الحاج حسین داد خلیلی ریس شورای ولایتی، کبیر دادرس رییس اطلاعات و فرهنگ بامیان و الحاج بابه محسنی سخنگوی شورای علما نیز طی سخنانی ضمن قدردانی از ابتکار حسینی وضعیت فرهنگی و فرهنگ کتاب خوانی را در ولایت بامیان به بررسی گرفتند.

همچنین حسینی با تقدیرنامه های ریاست اطلاعات و فرهنگ و ریاست مبارزه با مواد مخدر مورد تشویق قرار گرفت.

کد (14)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

- - , .

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 287 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 13:52

زابلی: آمریکا هیچ کار مثبتی در افغانستان نخواهد کرد

 

تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۸    ۱۳۹۴/۱۱/۲۷

کد خبر: 111975

منبع:

نسخه چاپی

آگاهان عقیده دارند که نشست های صلح، نتیجه ای در برنداشته و آمریکا به دنبال اهداف خود در افغانستان خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، داکتر زلمی زابلی عضو مجلس سنا، گفت: برای ما، در این چهارده سالی که گذشت کاملاً مشخص شده است که آمریکا هیچ کار مثبتی در این سرزمین نخواهد کرد. حتی حالا که پیمان امنیتی با این کشور امضا کرده ایم، به هیچ کدام از مفاد آن عمل نکرده است. آمریکا هشت پایگاه در افغانستان دارد اما طالبان همچنان مردم ما را می کشند و قتل عام می کنند.

وی افزود: منافع آمریکا ایجاب کرده است که به اینجا بیایند. آنها می خواهند به طرف آسیای میانه، چین و سلاح های هسته ای هندوستان بروند تا آنها را مهار کنند و نظام های آسیای میانه را تغییر دهند. به همین دلیل می خواهند در افغانستان جنگ و بحران ادامه داشته باشد تا به راحتی به کار خود بپردازند.

کد (30)


نظرات بینندگان:

>>>   کاملا درست است.
امریکا ناتو برای صلح نیامده . اینها برای چور چپاول امده.

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

- - , .

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 280 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 23:50

احمدضیا مسعود فکر می کند احمدشاه مسعود است

 

تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۰    ۱۳۹۴/۱۱/۲۷

کد خبر: 111976

منبع:

نسخه چاپی

برای اعلام جهاد احمد ضیا مسعود و قیام وی در برابر طالبان و ناآرامی های شمال و مناطق مرکزی، سه منظر مختلف وجود دارد که هر یک به نوبه ی خود می تواند قابل اعتنا باشد؛ چرا که مسایل پشت پرده ی بسیاری هنوز وجود دارند که تفسیر و تعبیرهای متفاوتی دارند.

منظر اول اینکه اگر مسعود خودسرانه و به موجب اختلافات احتمالی با ارگ ریاست جمهوری و شخص رییس جمهور، اقدام به ایتلاف و اجتماع و اتحاد با تاجیک ها و نبرد مستقل از حکومت با طالبان کرده است که کمترین مجالی برای آن نمی یابد و صرفا خوراک خبری رسانه ها و مضحکه ی عوام می شود و بس.

بدین معنا که همچنان که حکومت اجازه ی مداخله در امور امنیتی را حتی به خود سران سازمان امنیتی ملی، وزارتخانه های دفاع و داخله و اردوی ملی نمی دهد و با سرپرستی کردن ارگان های مذکور، توان آنان را تقلیل می دهد؛ مسعود را همچون دوستم و نبیل به حاشیه خواهد راند.

منظر دوم اینکه اگر نماینده ی ویژه ی رییس جمهور در امور حکومتداری خوب با هماهنگی و اطلاع کامل و کسب اجازه ی اشرف غنی و عبدالله دست به چنین قیام و اعلان جنگی زده است به دو شاخه متمایز تفکیک می گردد که در شاخه اول وی آگاه به تمام امور و پیامدهای خود است.

در اینصورت که البته احتمال کمتری نسبت به شاخه دیگر دارد، مسعود پشت نقاب حزب جمعیت اسلامی و با استفاده از حسن اعتبار برادر فقید و شهیدش احمد شاه، به دنبال خودنمایی و فراری رو به جلو برای متمایز کردن خود از دیگر سران این حزب ازجمله صلاح الدین ربانی و عطامحمد نور است.

در تایید این مدعا همان بس که وی مجالی که برای عرض اندام در سمت نمادین خود در حکومت می خواست بدست نیاورد و اینک از فرصت مغتنم پیش آمده سود می جوید و متحدانش را عوام تاجیک تبار و اعضای جزء حزب تشکیل می دهد نه سران شاخص آن.

منظر سوم که در واقع شاخه منشعب از منظر دوم با احتمال بسیار قوی تر از منظرهای پیشین می باشد اینست که وی با طناب پوسیده ی جهاد به چاهی می غلتد که 26 سال قبل مجاهدان غلتیدند. در این منظر، فرض را بر این می گذاریم که احمدضیا مسعود نه با اراده ی خود، نه آگاهانه و نه آزادانه قدم در این راه نهاده است.

به عبارت دیگر و بیان صریح تر، سران قبیله سالار و متعصب و قوم گرای حاکم بر ارگ، باز نقشه ای شوم در سر می پرورانند که یکی از چهره های تاجیک تبار را پیش انداخته اند تا نظر موافق ولایات شمالی و بعضا مرکزی را جلب کند و سپس رهبران اصلی این قایله به پیاده کردن طرح و برنامه ی خود بپردازند.

کد (8)


نظرات بینندگان:

>>>   هوشدار جدی .
اگر مجاهیدین از خواب بیدار نشوند امریکایها ناتو پاکستان طالبان و داعش را به تمام نقاط شمال کشور انتقال خواهد داد. بهتر است که مجاهیدین جلوی داعش سازی طالب سازی امریکاییها ناتو و پاکستان را در شمال افغانستان بگیرند.
احمد

>>>   احمد شاه مسعود یکی از فرماندهان... شمال بود. ضربه ای که احمد شاه مسعود و ربانی و حکمتیار و سیاف به افغانستان زدند هیچ وقت جبران نخواهد شد.
حبیب الله یوسفزی

>>>   احمدشاه مسعود در حزب خود فقط یکنفر بوده است.
ترور احمدشاه مسعود سرپوشیده ماند چون احمدشاه مسعود وطندوست بود خارجی دعوت نمیکرد اینکه مرگش زمینه دعوت خارجی را مساعدساخت و از آن جهادیون لقمه نانی کمایی کردند تاحال کسی این جنایت را افشا هم نکرد شاید تاریخ افشا خواهد کرد که در بین رهبری حزب جمعیت همفکر و صادق به احمدشاه مسعود نبوده همه یکدست از مرگ احمدشاه مسعود کمایی بدست آوردند اگر قاتلین مورد بررسی قرار گیرد مقامات حزب جمعیت فرشته نخواهد بود.
حزب جمعیت در حکومتداری نشان داد که یکه تازمیدان و شوینیزم قبیلوی بوده بغیر از حزب جمعیت کسی دیگری در مفکوره تفرقه قومی این حزب همراهی نخواهد کرد و این خیانت ملی را بدوش نخواهد گرفت اما اینها همانطوریکه خارجی دعوت کرد برای ضعیف ساختن افغانستان تفرقه راهم بعهده خواهند گرفت. چون به اینها اجازه چپاول و قطاع الطریقی اجازه داده شود به هرکثافتی حاضر میشوند. جهاد دزدی و چپاول ملت خود است؟
اگر مسله غمخوری مردم باشدهیچ ملتی در افغانستان حاکم نیست همه محکوم اند پس چرا رهبر محکومان متحدشده نمیتواند؟ معلومدار که مسله مردم اصلا در خیالشان نیست بلکه چون گرگ وحشی لاشه میپالند نالقمه از آن بدست بیآورند. اگرچه ملیونر شدند مگر برای حفظ ملیون و زراندوزی اضافی قدرت و مختاریت نیاز است که اینها دست و پا میزنند .
وطندار

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

- - , .

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 269 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 23:50

در افغانستان، احزاب به صورت عمدی حذف شدند

در زمان حکومت وحدت ملی، ناامنی به صورت عمدی گسترش پیدا کرد. به طوریکه در تمام ساحاتی که ناامنی گسترش پیدا کرد، دست سران حکومت در آن وجود داشته است 

تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۰    ۱۳۹۴/۱۱/۲۷

کد خبر: 111977

منبع:

نسخه چاپی

هشتاد و دو درصد جوانان افغانستان بامشکل بیکاری روبه رو هستند. اگرچه در گذشته معضل امنیت اولین مشکل مردم افغانستان خوانده می شد اما در تحقیقی که اخیراً نهاد دموکراسی بین الملل انجام داده، بیکاری اولین معضل شهروندان افغانستان است و پس از آن امنیت در جایگاه دوم قرار می گیرد. مساله امنیت و بیکاری ازمشکلات بسیار عمده است که جوانان افغانستان را روز به روز مجبور به ترک افغانستان، رو آوردن به خشونت و گروه های افراطی و اعتیاد می کند. جوانان افغانستان هم اخیراً در این رابطه اعتراضاتی داشتند که این اعتراضات به گونه ای پشت سر هم در چندماه اخیر صورت گرفته است.

ذولفقار امید، رییس حزب کار و توسعه در برنامه «آماج» گفت: باروی کارآمدن حکومت جدید، ملت بزرگ افغانستان به صورت عمومی بیکار شدند. عامل بیکاری هم در افغانستان سه چیز است: یکی مساله ناامنی است، هرچند گراف ناامنی بالا برود و گسترش پیدا کند، می بینیم که به همان اندازه چرخه اقتصادی، متوقف می شود و زمینه های کاری کاهش پیدا می کند. مساله دوم نحوه مدیریت حکومت و حکومت داری است که یقیناً در نحوه مدیریت، سران حکومت مطلق ناکام هستند و آنها به سوء مدیریت دچار هستند و به عنوان یک حکومت ناکام، فعلا در تمام اذهان تثبیت شده است.

وی، اضافه کرد: این معضلی بود که قبل از آغاز به کار حکومت وحدت ملی وجود داشت اما به این صورت نبود که نسل جوان ما تبدیل به نسلی بیکار، ناامید، معتاد، فراری و نسلی که به طرف تروریزم گرایش پیدا می کند، شود.

امید، ناامنی را عامل مهم بیکاری خوانده و افزود: در زمان حکومت حکومت وحدت ملی، ناامنی به صورت عمدی گسترش پیدا کرده است. به طوریکه در تمام ساحاتی که ناامنی گسترش پیدا کرد، دست سران حکومت در آن وجود داشته است. ناامنی در شمال، ساحات مرکزی و مشرق افغانستان روی جوانان تاثیر گذاشته است و آنها را از کشور فراری داده است. چیزهایی که جوانان از آن ناراضی هستند و آن را می خواهند ابتدا امنیت، دوم، کار و مساله سوم عدالت است. بسیاری از شهروندان افغانستان اعتراض می کنند که عدالت در کشور وجود ندارد ونسل جوان ما به صورت خاص و به صورت عادلانه در تصمیم گیری قدرت سهیم نیستند.

رییس حزب کار و توسعه، در خصوص نقش این حزب برای کار جوانان گفت: ما حزب کار و توسعه را داریم اما متاسفانه نظام سیاسی افغانستان حزب محور نیست. بلکه شخص محور است، قبیله محور و جرگه محور است. اگر نگاهی به نظام انتخاباتی بیاندازیم، به احزاب، کوچکترین نقشی داده نشده است. در طول چهارده سال هم بیشتر به مسایل شوراها توجه شده و احزاب عمداً به حاشیه رانده شدند. در باقی کشورهای دنیا احزاب هستندکه حکومت ها را می سازند چرا که جهت گیری های مشخصی دارند اما متاسفانه حذف احزاب در انتخابات کشورما کاری عمدی بود و برای احزاب درصدی در نظر گرفته نشد. به همین دلیل قدرت احزاب در کشور بسیار کم است و کارهای بسیار کمی می توانند برای جوانان انجام دهند.

کد (30)


نظرات بینندگان:

>>>   معاون دوم مجلس: طالبان صلح مى خواهند، اما گروه هاى ديگرى اند كه افغانستان را نا امن ساخته اند.
طالبان عالمان و كودكان را نمى كشند، ما و طالبان اكنون درك نموده ايم و طالبان نمى خواهند نام اسلام بد شود.
اكنون طالبان درك نموده اند كه جنگ با كفار نيست بلكه جنك قدرت است.

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

- - , .

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 298 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 23:50

هشدارهای این پیر فرزانه را جدی بگیریم وگرنه...

تاکید این ریش سفید سیاستمدار و بزرگ قومی مذهبی و عالم برجسته دینی بر بیهودگی مذاکرات صلح را باید تلنگری اساسی دانست که راه را از چاه بازمی نمایاند. اما متاسفانه تصمیم گیرندگان اصلی در غرب هستند و مطالبات اصلی مصلحت آنان است و بس 

تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۰    ۱۳۹۴/۱۱/۲۶

کد خبر: 111911

منبع:

نسخه چاپی

حضرت صبغت الله مجددی، در مراسمی که به مناسبت بیست و ششم دلو مصادف با سالروز خروج قشون سرخ اتحاد جماهیر شوروی سابق از افغانستان برگزار شد، رییس جمهور، رییس اجرایی، خلیلی، اعضای پارلمان و کابینه، رییس شورای علما، مجاهدان و افسران حضور داشتند به ایراد سخن پرداخت.

وی که از بزرگترین متنفذین قومی و رهبران جهادی است، ضمن تجلیل از مقاومت مردم ملکی و قهرمانی های مجاهدان، پاکستان را یگانه دشمن افغانستان خواند و طالبان را نقابی بر چهره ی تندروهای پاکستانی توصیف کرد که می بایست هوش و حواس مسوولان را به خود معطوف کند.

بنابر اظهارات این پیر فرزانه، "طالبان وجود خارجی ندارند و از آسمان نمی آیند بلکه از سرحدات عبور می کنند و پاکستان با نام طالب با ما دشمنی می کند. حال ما باید همانگونه که بر شوروی پیروز شدیم در برابر پاکستان نیز به پیروزی برسیم".

عبرت های گذشته و درس های کنونی از تاریخ و سیاست این کشور و این حکومتداری بارها ثابت کرده است که ارگ نشینان و سران دولتی باید از پند و اندرزهای مسوولان باتجربه و پخته ای که سالها در این عرصه فعالیت کرده اند نهایت استفاده را ببرد چراکه آنچه مجددی در خشت خام می بیند اشرف غنی و عبدالله در آینه هم نمی توانند ببینند.

بر همین مبنا، تاکید این ریش سفید سیاستمدار و بزرگ قومی مذهبی و عالم برجسته دینی بر بیهودگی مذاکرات صلح را باید تلنگری اساسی دانست که راه را از چاه بازمی نمایاند. اما متاسفانه تصمیم گیرندگان اصلی در غرب هستند و مطالبات اصلی مصلحت آنان است و بس.

اینکه رسانه های جمعی، نهادهای مدنی، آگاهان امور سیاسی، اپوزیسیون خودخوانده و منتقدان خارج از بدنه ارگ همراه با برخی عوامل دولتی و نیز شورای ملی متفق القول از عبث بودن مذاکرات چندجانبه ی صلح بگویند و روسای جمهور و اجرایی گوش فرا ندهند را باکی نیست اما...

اما اینکه حضرت صبغت الله مجددی با کوله باری از تجربه و دنیادیدگی، دولت وحدت ملی را از ادامه ی مذاکرات نمادین و فرمالیته برای مصالحه بازدارد و دست دشمن دیرینه هم مرز را برای طالب پروری رو کند؛ کلید حل معماها و رهگشای مسایل پیچیده ی امنیتی است و باید هشدارهایش را جدی بگیریم وگرنه تاریخ تکرار خواهد شد.

کد (8)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

- - , .

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 245 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 22:28

صدیقی: جنگ ما از سوی آمریکا تمویل می شود

 

تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۵    ۱۳۹۴/۱۱/۲۶

کد خبر: 111912

منبع:

نسخه چاپی

وزارت دفاع آمریکا پیش بینی نموده است که سال 2016 سالی دشوار برای نیروهای امنیتی افغانستان خواهد بود و وضعیت افغانستان رو به وخامت است.

محمدفرهاد صدیقی عضو مجلس نمایندگان، گفت: رسانه های آمریکا، با تبلیغ کردن این موضوع که در سال 2016 جنگ ها در افغانستان بیشتر می شود و سال خونینی را برای کشور ما پیش بینی کرده اند اهداف و برنامه های خود را دارند.

وی ادامه داد: آنها هم اکنون میدان های هوایی را در دستان خود دارند، بسیاری از ارگان های امنیتی زیر نظر آنها کار می کنند. آنها می خواهند مردم افغانستان را بترسانند تا مردم بر این باور بمانند که ما نیاز به آمریکا داریم.

صدیقی با بیان اینکه این جنگ هم برنامه ریزی شده اتس افزود: جنگی که حالا در افغانستان وجود دارد جنگی تحمیل شده بر کشور ما است. این جنگ از سوی آمریکایی ها تمویل می شود تا دنیا را از طریق آن تهدید کند.

کد (30)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

- - , .

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 327 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 22:28

آمریکا، جنگ و صلح را موازی به پیش می برد

خارجی ها از بودن در افغانستان منفعت هایی می برند که می خواهند تا تحقق کامل آن در اینجا باقی بمانند. حتی اگر به قیمت خون کودکان و فرزندان و پیر و جوان این سرزمین تمام شود 

تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۲    ۱۳۹۴/۱۱/۲۶

کد خبر: 111913

منبع:

نسخه چاپی

ابراز نگرانی مکرر آمریکایی ها از وضعیت افغانستان، به اوج خود رسیده است. حالا رییس استخبارات آمریکا هم سال 2016 را برای افغانستان خوب نمی داند و ابراز می دارد که افغانستان با سقوط سیاسی مواجه خواهد شد. این در حالی است که طالبان هم جنگ در مقابل حکومت را تشدید دادند و حکومت افغانستان هم چندی قبل گفته بود که مردم و حکومت افغانستان باید آماده یک جنگ دراز مدت و سنگین با مخالفان باشند. اما برنامه آمریکا و جهان برای افغانستان چیست و حکومت افغانستان از کدام مجرا می تواند این بحران را حل کند؟

امین فرهنگ، رییس نهاد خدمتگزاران کابل در برنامه «آماج» گفت: اگر تمام ابعاد زندگی مردم افغانستان را مورد بحث قرار دهیم باید بگوییم که حکومت در تمام این ابعاد عقب مانده است. از همه چیزی که قبل از انتخابات برای مردم وعده داده است، تقریباً هیچ کدام عملی نشده اند و تمام مسایل فقط در سطح گفتار باقی مانده اند. تمام کارهایی که حکومت هم اکنون در حال انجام آن است وقت ضایع کردن در افغانستان است. چرا که برنامه ها برای افغانستان در جای دیگر طرح شده است و دست هایی در پشت پرده در کار است. آنها پلان های خود را به پیش می برند و حکومت افغانستان در کارهایش ناکام است.

وی، معتقد است نیروهای امنیتی افغانستان، به طوری عمدی ضعیف نگاه داشته شده اند و افزود: آمریکا هم اکنون پی در پی اعلام می کند که جنگ شدید است، این موضوع را تایید می کنیم اما در کنار این اعلان ها یک برنامه سیاسی هم در جریان است که به طرف مذاکرات برویم. یعنی خارجی ها موضوع جنگ و صلح را به طور موازی به پیش می برند. در این هم هیچ شکی نیست که ما در جنگ موفق نیستیم. مساله دندغوری و دند شهاب الدین برای ما ثابت می سازد که نیروهای امنیتی ما باتمام توانایی که به خرج می دهند، باتمام شجاعت و از خود گذشتگی که دارند ، نمی توانند در جنگها موفق شوند چرا که به آنها اجازه داده نمی شود همان قدر بر دشمن غلبه کنند که حداقل برق کابل را به راه اندازند.

فرهنگ، با بیان اینکه آمریکا خواهان اتمام جنگ در افغانستان نیست، گفت: در حالیکه ما با آمریکا پیمان امنیتی امضا کرده ایم، آمریکا به هیچ کدام از مفاد آن عمل نکرده و نیروهای امنیتی ما از هیچ لحاظ تجهیز نمی شوند. در حال حاضر طالبان پیشرفته ترین تجهیزات را دارند ما این سلاح ها را نداریم و همیشه در عملیات به دلیل کمبود تجهیزات عقب نشینی می کنیم. این موضوع نشان می دهد که اراده ای برای پایان جنگ در افغانستان وجود ندارد. این نشان می دهد که خارجی ها باشعار آوردن صلح و پایان جنگ به افغانستان آمده اند و به دنبال دوام حضور خود در اینجا هستند اما هیچگاه آن را عملی نمی کنند چرا که این کار را به نفع خود نمی دانند. آنها از بودن در افغانستان منفعت هایی می برند که می خواهند تا تحقق کامل آن در اینجا باقی بمانند. حتی اگر به قیمت خون کودکان و فرزندان و پیر و جوان این سرزمین تمام شود.

رییس نهاد خدمتگزاران کابل، مردم را تشویق به تلاش برای آوردن امنیت می کند و می گوید: مردم باید در خصوص مساله امنیت مشارکت داشته باشند. تا این مشارکت وجود نداشته باشد امنیت به کشور نمی آید. حکومت هم باید تلاش کند که اعتماد از بین رفته بین حکومت و ملت برگردد. وظایف بسیار جدی و اساسی نهادهای مدنی این است که پای خود را به پیش بگذارند و در این راه قدم بگذارند. متاسفانه حکومت تا به حال هیچ قدمی در این راه برنداشته است. به همین دلیل است که همه بر این باور هستند که حکومت نیز اراده ای برای پایان جنگ و برقراری صلح ندارد. حکومت در این یک سال و نیمی که از عمرش می گذرد به خیانت کار پاداش داده و خدمتکار مردم را مکافات کرده است.

کد (30)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

- - , .

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 245 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 22:28

روند سبز افشاگری می کند!

 

تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۹    ۱۳۹۴/۱۱/۲۵

کد خبر: 111841

منبع:

نسخه چاپی

آیا سفارت افغانستان در امارات به صدها طالب پاسپورت داده است یا خیر؟

وزارت خارجه افغانستان که متاسفانه به دلایل مختلف در امور سیاست خارجی کشور هیچ نقشی ندارد و یک نهاد تجرید شده است حرف قبلی ما را در مورد توزیع صدها جلد پاسپورت به فرماندهان طالبان و خانواده هایشان بی اساس و باطل خواند.

روند سبز افغانستان "رسا" حاضر است تمام ثبوت مادی و معنوی را که در این مورد در دست دارد در اختیار یک هیات بی طرف که در آن نمایندگان شورای ملی، نهاد های مدنی، دادستانی و دادگاه عالی باشد بسپارد. قبل از برگزاری نشست پگواش در قطر طالبان یا با پاسپورت های جعلی دست نویس و یاهم با پاسپورت پاکستانی سفر می کردند اما اکنون پاسپورت افغانستانی دارند و محل صدور این پاسپورت ها سفارت های افغانستان است.

حرف مضطرب و دشنام آن هم از یک نهاد دیپلوماتیک مشکل را حل نمی کند بهتر است این فرمایش ما را بپذیرید تا عمق مساله معلوم گردد.

امرالله صالح


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

- - , .

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 280 تاريخ : يکشنبه 25 بهمن 1394 ساعت: 17:30

تخریب یک پایه برق در ولایت فاریاب

 

تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۳    ۱۳۹۴/۱۱/۲۵

کد خبر: 111842

منبع:

نسخه چاپی

دفتر رسانه های والی ولایت فاریاب می گوید: شب گذشته یک پایه برق در قریه گور زاد ولسوالی خواجه سبز پوش این ولایت از سوی طالبان تخریب گردید که در پی آن باشنده های شهر میممنه و چهار ولسوالی دیگر این ولایت بی برق شدند.

طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته اند ولی پیش از این، تخریب پایه های برق در ولایت بغلان را رد کرده بودند.

این در حالی است که نبود برق در ولایت ها مشکلات بسیاری را در بخش های مختلف نیز به بار آورده است.

قاری زاده


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

- - , .

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 267 تاريخ : يکشنبه 25 بهمن 1394 ساعت: 17:30

پیام ضرار احمد عثمانی به مناسبت 26 دلو

 

تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۹    ۱۳۹۴/۱۱/۲۵

کد خبر: 111843

منبع:

نسخه چاپی

بسم الله الرحمن الرحيم

ملت مسلمان، مجاهد، آزاديخواه و سرفراز!

بیست و شش دلو روز بياد ماندنى و جاويدان در تاریخ كشور ما بوده که مصادف با سالروز خروج قشون سرخ نيروهاى شوروى سابق از افغانستان است.

در چنین روزی سربازان شوروی سابق كه در ششم جدی سال 1358 خورشیدی خاک كشور را مورد تجاوز قرار داده بودند، سرانجام در اثر جهاد و مقاومت مردم مسلمان افغانستان در 26 دلو سال 1367 خورشيدی از کشور اخراج شدند.

تجاوز قشون سرخ به کشور هر چند براي مردم حادثه‌ دردناک و ناخوشايند بود اما توانست اتحاد و برادری را در ميان تمامی اقوام و گروه های مردمی رقم بزند. 26 دلو سرانجام روز شكست خفت بار قدرت استكبارى و اشغالگر اتحاد شوروى سابق در برابر ايمان خلل ناپذير ملتى است كه با دست خالى قيام كردند و 14 سال براى عقيده، آزادى و استقلال شان رزميدند.

ارتش اشغالگر بعد از حضور بيشتر از ده ساله شان كه حاصل آن يک و نيم میليون شهيد، دو میليون مجروح و معلول، پنج میليون مهاجر و تخريب هشتاد درصد از زير بناهاى اقتصادى، ترانسپورتى و تعليمى كشور براى مردم افغانستان و 13 هزار كشته، هزاران زخمى، بطلان افسانه شكست ناپزيرى ارتش سرخ و فروپاشى امپراتورى كمونيزم كه با ريختن خون ده ها میليون انسان طى هشتاد سال بنأ شده بود، براى اتحاد شوروى و آزادى و استقلال براى كشورهاى تحت اشغال و اقمار شوروى سابق و رقم خوردن مناسبات جديد براى جهانيان بود.
سرانجام با قبول شكست سرافکنده و ذليل از مرز شمال كشورمان عقب نشينى كرد.

مقاومت‌های مردمی در دفاع از آزادی، تماميت ارضی و اعتقادات خود بسيار پر شور بود و مجاهدان با عزم راسخ خود توانستند، عظمت سياسی، اقتصادی و نظامی شوروی را به چالش بكشند.

اخراج قشون سرخ شوروی از كشور نشان داد كه اگر مردم بخواهند، تسلط بيگانگان را نپذيرند و در برابر يورش آنان به دفاع برخيزند،حتما به پيروزی دست می يابند.

من اين روز مبارک را به تمامى ملت عزيز و سربلند كشور تبريک گفته از خداوند منان براى مردم افغانستان بهروزى و آرامش دایمی خواستارم.

با احترام
ضرار احمد عثمانی
وزیر پیشین وزارت خارجه افغانستان

کد (14)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

- - , .

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 257 تاريخ : يکشنبه 25 بهمن 1394 ساعت: 17:30

اخلاقی: آمریکا گام صادقانه ای برای صلح برنمی دارد

 

تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۶    ۱۳۹۴/۱۱/۲۲

کد خبر: 111718

منبع:

نسخه چاپی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)محمدعلی اخلاقی، عضو مجلس نمایندگان، با بیان اینکه تا به حال چندین نشست به عنوان مذاکرات صلح انجام شده است اما هیچ گام عملی از جانب پاکستان برداشته نشده است، گفت: تا پاکستان گامهای عملی برنداشته به گفته ها و شعارهایش اطمینانی وجود ندارد.

وی افزود: متاسفانه سیاستمداران ما در زمینه تعاملات، گفتگوها و نشست ها نتوانستند مدیریت خوبی داشته باشند. در این نشست هایی که گذشت هیچ تعهدی از پاکستان نگرفتند و به نتیجه ای نرسیدند.

اخلاقی معتقد است دولت افغانستان خود، باید در این نشست ها تلاش نماید و گفت: مشخص نیست که آمریکا گام صادقانه ای در مسیر صلح برمی دارد یا خیر. فقط چین است که اگر حمایت شود خواهان صلح در افغانستان است.

کد (30)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

- - , .

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 262 تاريخ : پنجشنبه 22 بهمن 1394 ساعت: 20:53

دیدار رییس اجرایی با نمايندگان معلولان (عکس)

 

تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۵    ۱۳۹۴/۱۱/۲۲

کد خبر: 111715

منبع:

نسخه چاپی

شماری از نمايندگان معلولان کشور با رییس اجرایی دیدار کردند.

محور اصلى ملاقات، رسيدگى به مشكلات معلولان، پرداخت معاش ها و ايجاد زمينه هاى كارى براى معلولان است.

 

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201602/201602110759414589.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201602/201602110759414585.jpg


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

- - , .

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 333 تاريخ : پنجشنبه 22 بهمن 1394 ساعت: 17:41